CrF1nge

"If you live with apes man, it's hard to be clean" - Marilyn Manson

Még a bahreini szezonnyitó előtt...
Five lights get down on your knees, time for race and sodomy!

Boldog poloska szezont mindenkinek!

Nem fogok annyira hosszú bevezetőt írni, mivel csak a spekulációimról fogok írni a tesztekről és az elmúlt tíz szezonnyitóról fogok beszélni.

52hpr3.jpg

 

Kacifántos teszt

Mivel három tesztnap volt csak, ezért rendes köridőt nem nagyon láthattunk, max Verstappen és Tsunoda ment egy komolyabb időt. Mivel tavaly az sem volt biztos, hogy lesz-e egyáltalán szezon, vagy max 8 versenyt rendezhettek volna, ezért az idei autókat nem lehetett drasztikusan megváltoztatni a zseton rendszer miatt, emiatt nagyobb változtatást csak a Ferrari, Alpha Tauri és az Alfa Romeo hozott. A Mercedes motorosok szenvedtek a technikai okok miatt, és ez az Astonon látszott leginkább, egyedül a McLarenen látszódott a legkevésbé. Nem azt mondom, hogy a Mercedes harmadik erők lesznek, csak annyi, hogy valamivel közelebb lesz a Red Bull. Ha már Red Bull, már tavaly év végén egész jól mentek önerőből, és ha sikerültek a fejlesztések és ha a Mercedesnek tényleg vannak problémái, akkor egy kicsivel szorosabb harcot láthatunk a dobogón. A Ferrari motorosok közül a Haas egyetlen újítást hozott, amit tavaly a Ferrari is használt kis ideig, emiatt tuti, hogy sereghajtók lesznek, míg az Alfa Romeo több leszorítóerőre hajaztak. A Ferrariról ugyanaz a véleményem mint az Alpine-ról, nehéz őket besorolni, nem tudni hogy mennyire váltak be a fejlesztések, így gyakorlatilag lehetetlen megmondani, hogy milyen eredményre számíthatunk. Az Alpha Tauri ígéretesen indul, főleg hogy a Red Bullal elég komolyan előre dől az autó.

Egy kis szót ejtek a Tsunoda DRS "csalásáról". A DRS-t csak a kijelölt zónákon lehet használni VERSENYHÉTVÉGÉKEN. Ergo teszten máshol is lehet használni, habár nem sok jelentősége van, de azért ne kiáltsuk ki csalónak.

A prognosztizált erősorrend időmérőn véleményem szerint:

1. Mercedes
2. Red Bull + 0,3
3. McLaren + 0,7
4. Alpha Tauri + 1,0
5. Ferrari + 1,1
6. Alpine + 1,1
7. Aston Martin + 1,2
8. Alfa Romeo + 1,8
9. Williams + 2,0
10. Haas + 2,6

 

A prognosztizált erősorrend futamon véleményem szerint:

1. Mercedes
2. Red Bull + 0,4
3. Alpine + 1,0
4. McLaren + 1,2
5. Alpha Tauri + 1,2
6. Aston Martin + 1,2
7. Ferrari + 1,3
8. Alfa Romeo + 2,0
9. Williams + 2,4
10. Haas + 2,8

 

A szezonnyitók

Esetek nagy részében szinte sose az az erőrend, ami az első futamon történik, ami amiatt van leginkább, mert Melbourne egy teljesen más tematikájú versenypálya mint egy Bahrein. Leginkább azért, mert szűk városi pályáról beszélünk, ahol roppant nehéz az előzés, inkább sikánok és derékszögű kanyarok követik egymást, habár az enyhe pályaváltoztatás talán okozhat több izgalmakat. Lényegében annyi lesz csak, hogy a 9-10-es kanyart átalakítják, a 12-es enyhén dőlni fog és a 13-as szélesebb lesz. Csak mi ezzel a gond? Úgyhogy Ausztrál Nagydíj október végén lesz és Bahreinnel fog kezdődni a szezon, így még nem lehet tudni, hogy hogyan fog sikerülni és a szezonról egy picivel reálisabb képet kapunk, 2006-ban is csak a Williams volt az egyetlen, ahol nem ott végezte, ahonnan leintették ha az erősorrendet nézzük.

Az elmúlt tíz év szezonnyitóit összegezem, és leírom hogy mennyire élveztem. Ugyanaz a színszabályok lesz mint a szezon összefoglalókban. Tehát a sötétzöld kiváló, a világoszöld jó, a sötétkék átlagosnál jobb, a szürke átlagos, a sötétszürke az átlagosnál rosszabb, a narancs rossz, a piros borzalmas, és a fekete háttérrel rendelkező fehér betűk pedig hogy nem tudom behatárolni, de ez ritka.

2011 - Miután a HRT autói nem érték el a 107%-os szabályt, nem rajtolhattak el, Vettel hét tizeddel megverte a mezőnyt időmérőn, alapból nem úgy tűnt, hogy egy izgalmas futam elé nézünk. Ez azok kevés futamok egyikéhez, amit nehéz felidézni, mert vészesen nem volt rossz, de igazán emlékezetes momentum a Sauberek stratégiája és kizárása, illetve Rosberg és Barichello ütközése jut eszembe, más nem. Eléggé megjósolta a bajnokságot, de a többi futam mind jobban sikerültek, több igazán érdekes versenyeket láthattunk annak ellenére, hogy az első hely garantáltan Vettelé lesz. (Az Európai Nagydíjat nem akarom említeni, rontaná az összképet)

2012 - Egy kicsit vegyesek az érzéseim, mert pályán akció inkább az elején meg a végén volt, közepén nem igazán, de többször megkeverődött a pakli, igazából Button kivételével mindenki másnak nem volt biztos a helye. Innen is látszódott, hogy a Lotus és a Sauber egykörös tempóban nem annyira acélosak, de versenyen mindig helyt tudtak állni, míg a Mercedes pont fordítva volt, emellett zabálták a gumikat ha csak nem hűvös volt az idő. Egy kiváló szezon egész érdekes kezdete.

2013 - Ritkán látni olyan futamot, ahol hét különböző pilóta vezetett az élen, és az a vicc hogy az első hétből hatan tették meg, Webber egyedüliként nem vezette a versenyt, viszont a mögötte érkező Sutil a második legtöbb kört vezette, pontosan 11 körön át. (Btw, Rosberg az egyetlen pilóta volt a mezőnyben, aki az élen vezetett legalább egy kört és kiesett a versenyből) És mindez amiatt, mert a Pirelli még jobban meglágyította a gumikat és gyakorlatilag vajgumikkal versenyeztek. Igaz, ebből később botrány lett. A futam első két harmada emiatt igencsak pörgősre sikeredett, a vége felé picit lappangott, de megérte.

2014 - Az első körök szintén káoszt hoztak a pályára, Kobayashi kilökte Massát, Gutiérrez Pérezzel kakaskodott, Hamilton és Vettel kiálltak motor hiba miatt. Bottas nekiverte az autóját a falhoz, defektet kapott és új gumikat kapott, és bejött a Safety Car, így kezdhette a felzárkózást. Magnussen egyetlen dobogóját itt szerezte meg és Ricciardot utólag kizárták. Az előző évhez hasonlóan a végén ellaposodott, de eléggé tetszett.

2015 - 2017-ig az évtized legrosszabb futama volt. Unalmas rajtrács, hat kieső már a rajt előtt, egy Maldonado rajtbaleset, egy Grosjean leállás és kevés csata. Nem sok jót tudnék mondani erről a futamról. Nasrt viszont megdicsérem, mert igen jól tartotta magát!

2016 - A Mercedes bivalyerős volt az évben, de az első futamon mindkettőjük rosszul rajtolt és egész jó kis versenyt láthattunk, ami az időmérőről nem mondható el. (Mondjuk az F3-ban még érdekes lehetne a kiesős időmérőrendszer) Működött az új gumiszabály, miszerint háromfajta keveréket használhatnak, Grosjean a 19. helyről a hatodik lett és a végéig izgalmas maradt. Viszont a rádiótilalom szabály ritka nagy hülyeség volt(pont mint a Verstappen-szabály és a kiesős időmérőrendszer), szerencsére kivették.

2017 - Izgalmasnak ígérkezett, de végül semmi extrát nem nyújtott, emellett unalmas is volt. Szerencsére később majdnem minden futam színvonalas és érdekes volt pár kivétellel.

2018 - Még unalmasabb mint az előző, de egy picivel drámaibb. Azon kívül hogy Vettel egy kiskaput kihasználva nyert meg, és a Haas kiestek a kerékpisztoly probléma miatt.

2019 - Nem volt rossz, akciódúsabb volt mint az előző kettő együttvéve, de még mindig nem az igazi. Valahogy a 2017-es areok csak rosszat tett Melbourne-nek. Nem volt rossz, de különösen jó sem.

2020 - Egy évszakkal később elkezdődött a szezon, Hamiltont hátrasorolták, majd a rajtja se sikerült annyira. Verstappen kiesett mialatt üldözte Bottast. Amikor leültek volna a kedélyek, de a Safety Car háromszor is bejött, emiatt igen csak felpörgött a futam. Emlékeztet a 2019-es brazilra, csak ott az utolsó 20 körben történt meg minden, amíg itt a második felétől kezdett igazán érdekessé válni a verseny, emellett kilencen estek ki, ami ma már elég ritka.

 

Nem mindig az lesz a bajnokság állása, ahogy kezdődik egy szezon, max utalhat rá. 2011-ben is erősnek tűnt a Lotus Renault, de csak negyedik erő lett. 2019-ben a Haas igen csak hátraesett, de hasonló tapasztalható 2018-ban is, mivel ütős volta bemutatkozásuk, de végül negyedik-ötödik erőnek mondható. 2016 is hasonló cipőben járt. 2015-től 2018-ig a Red Bull mindig jóval gyengébben kezdett mint ami végül lett belőle. Igen, 2012-ben és 2013-ban is hasonló volt a helyzet, de később jobban meglátszódott, de ez annak is betudható, hogy Melbourne jóval másabb mint egy Hungaroring. Úgy hogy elemezgessetek, lássátok a szabadedzéseket, az időmérőt és a versenyt, és habár nem nagyon fog változni az erőrend, ki tudja hogy lesz-e meglepetés. Valószínűleg az Astonnal félrelövök, de lehet hogy pont betaláltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://crf1nge.blog.hu/api/trackback/id/tr7016471888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

CrF1nge

A Forma 1 önjelölt szakértőjének az oldala véleménnyel, érdekes posztokkal.

Friss topikok

  • Retroka Sensei: @Ferenc Éri: Bárcsak lett volna :/ Mondjuk mostanában eléggé összekapkodom a cikkeket, mivel mind... (2021.11.14. 16:25) Perez, Verstappen amigoja

Utolsó kommentek

  • Retroka Sensei: @Ferenc Éri: Bárcsak lett volna :/ Mondjuk mostanában eléggé összekapkodom a cikkeket, mivel mind... (2021.11.14. 16:25) Perez, Verstappen amigoja
  • Ferenc Éri: Ehhez a cikkhez egy felessel (vagy kettővel) több kellet volna, akkor lett volna átlagos:) (2021.11.08. 13:34) Perez, Verstappen amigoja
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása