CrF1nge

"If you live with apes man, it's hard to be clean" - Marilyn Manson

Mi történt az Eau Rouge-al?

Az Eau Rouge a versenypályák legikonikusabb kanyarja a világon. Egy nagy sebességű kanyar, ami egy meredek domb tetejére visz fel. Nyilván emiatt egy veszélyes kanyar, de az élvezeti értéke magasabb mint az idei Hamilton-Verstappen szurkolók vérnyomása, és ehhez hozzáadódik az is, hogy ehhez hasonló kanyar, nem igazán van, talán Cadwell Parkban és a Mount Panoramaban vannak hasonló kanyarok, de egyik sem vehető be akkora sebességgel, mint az Eau Rouge. És mivel veszélyesebb, ezért jobban kell figyelni arra, hogy ha valami veszély van a kanyar környékén (törmelék, eső, köd, hupli, stb.), akkor jobban meg kell fontolni, hogy mit kell meghozni a versenybíráknak, mert lehet hogy a tegnapi időmérős eső nem lett volna olyan vészes egy silverstone-i pályán, de Spában az Eau Rouge miatt gyakorlatilag kivitelezhetetlen. És emiatt vannak leginkább felháborodások. Ugyanis van egy nagyobb hupli az Eau Rouge közepén, és ha hozzáadunk egy kis esőt meg egy kis olajat, akkor megkapjuk a W Seriesben lévő balesetet, ami a kvalifikáción történt, magyarul egy katasztrófa. Ha kisebb kategóriákban ennyi nagy baleset van az elmúlt években, akkor csak idő kérdése, hogy a Forma 1-ben is megtörténjen, ami sokkal durvább lesz a magas végsebesség és az otromba nagyságú leszorító erő miatt.

ln_21spa_q3.jpg

Mielőtt valaki elkezdené írni, hogy "ma már mindent vér komolyan veszünk, ez autósport és vannak veszélyei", igen, igaz, de ez nem jelentheti, hogy megfontoltabban kell gondolkodni. Láthattuk Verstappen idei bakui balesetét, hogy gyakorlatilag centiken múlt, hogy nem a másik gumija lett defektes, ami miatt nagyobb balesetet láttunk és belerongyolt volna a boxbejáratba. Ezért sem szeretem, ha folyamatosan ignorálva van a "mi lett volna ha" kérdés, akkor is, ha jól körül írt környezetben van megfogalmazva. Ha nincs ilyen kérdés, akkor a biztonság nem fejlődött volna, ugyanis a halo és a hans bevezetése is ezen múlt. Előre készítettek elő egy olyan helyzetet, hogy ha baj van, akkor ne legyen nagyobb gond. De azt sem szeretem, hogy ha egy nagyobb, sérüléssel vagy halállal járó baleset miatt ki kell tiltani azonnal egy pályát, mert akkor jó pár pályát ki lehetne venni a naptárból és a klasszikusok közül alig maradna pár. (Nyilván van olyan, hogy tényleg veszélyes egy pálya vagy nincs karbantartva, de az másik téma.)

Nem csoda, hogy minden versenyző panaszkodott a Q3-ban, mivel ilyen körülményekkel nem lehet versenyezni Spában és Vettel kiosztotta a FIA tagokat, mivel emiatt a felelőtlenség miatt bekövetkezett egy baleset, amibe Norris kórházba került (szerencsére jól van és versenyezhet). Az hogy megállt a pályán hogy megnézze versenytársát, kiérdemli mindannyiunk tiszteletét. Sennának volt egy pont ilyen viselkedése. Arról mondjuk ne beszéljünk, hogy egyes megsértődött keresztény ősmagyar ez nem volt elég kielégítő viselkedés, mert volt mersze a véleményét egy magyarországi törvényről, (ami szerintem is pofátlan, mivel gyerekvédelemre hivatkozva több száz ezer ember életét szívatja meg), mert hamar átcsapok rantbe. De hogy ha azt mondta volna, hogy ez nem rá tartozik, valószínűleg akkor mást mondanának. Magyarul a FIÁnál még mindig nem találták meg a show és sport közötti határt.

Ha csak erről szólt volna az időmérő, akkor szomorú lennék, ugyanis volt még pár olyan dolog, amit említeni kell.

George Russell

Az időmérő előtt a több csapat változtattak a beállításokon, mivel esőben az alacsony szárnyak és a mélyen fekvő autó... nem igazán tesznek jót egy pilóta versenyének. Red Bull és a Mercedes is ezt csinálta, de akik leginkább esős körülményekre állították az autót, azok a Williamsek. Latifi is közel volt a Top 10-hez, de Russell második helyemégis csak szembe öklőbb volt. Ha nedves lesz a verseny, nagyot fognak profitálni, viszont ha száraz, akkor alig ha fognak ottmaradni, előbbiben reménykedek. És Hamiltont is megverte tizenhárom ezreddel.

McLaren

Függetlenül attól, hogy Norris összetörte magát és hátrasorolták, kiválóan szerepeltek a hétvége alatt és Ricciardo is egy szép teljesítményt nyújtott, negyedik lett, Norrist nem kell félteni, tuti fel fog jönni.

Sebastian Vettel

A két Aston nagyon jól mentek végig, de Stroll kicsúszott két másodpercel a mért köréről és még meg is büntették, így tizenötödik lett, míg Vettel ötödik.

Mire számíthatunk?

Valószínűleg egy izgalmas futamra, nagyon igéretesnek tűnik a rajtrács alapján.

A legutóbbi nagydíjak 2010-től kezdve

Borzalmas Rossz Átlagon aluli Átlagos Átlagon felüli Kiváló

2013
-

Pár szép előzés, Di Resta balesete, Raikkönen sorozata megszakadt

2020

-

Russell-Giovinazzi baleset, kiváló Renault, Gasly előzése

-

2015

-

Bottas kerékcserés blama, Vettel defekt, Grosjean dobogó

2016

-

Magnussen balesete, a Verstappen-Kimi csata

2011

-

Rosberg első körökben vezette a versenyt, sok oda-vissza előzés, Hamilton balesete Kobayashival

2010

-

Félig esős, félig száraz verseny, Vettel bukdácsolása, Alonso kicsúszása

-

- -

2018

-

Rajt baleset, néhány szép csata

2012

-

Rajtbaleset, Kimi Raikkönen előzése Schumacher ellen, Hülkenberg dobogóért csatázott

-

-
- - -

2019

-

Ferrari-Mercedes csata, túltolt DRS, Albon első Red Bullos versenye

-

2014

-

Rosberg-Hamilton ütközés, Ricciardo meglepetés győzelme, Magnussen szemtelen manőverei

-
- - - - -

2017

-

Force India balhék, taktikai csata a Ferrari és a Mercedes között

-

 

A bejegyzés trackback címe:

https://crf1nge.blog.hu/api/trackback/id/tr2516673918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

CrF1nge

A Forma 1 önjelölt szakértőjének az oldala véleménnyel, érdekes posztokkal.

Friss topikok

  • Retroka Sensei: @Ferenc Éri: Bárcsak lett volna :/ Mondjuk mostanában eléggé összekapkodom a cikkeket, mivel mind... (2021.11.14. 16:25) Perez, Verstappen amigoja

Utolsó kommentek

  • Retroka Sensei: @Ferenc Éri: Bárcsak lett volna :/ Mondjuk mostanában eléggé összekapkodom a cikkeket, mivel mind... (2021.11.14. 16:25) Perez, Verstappen amigoja
  • Ferenc Éri: Ehhez a cikkhez egy felessel (vagy kettővel) több kellet volna, akkor lett volna átlagos:) (2021.11.08. 13:34) Perez, Verstappen amigoja
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása