CrF1nge

"If you live with apes man, it's hard to be clean" - Marilyn Manson

F1 2019: Szezonértékelő

[Ez egy legalább egy éve készült el, de nem engedtem ki még, mert olyan szerencsétlen vagyok, hogy még ezt sem vettem észre. Egyre közelebb haladok a trash szinthez úgy érzem. És többször is megemlítettem az "előző kettő" szót... szóval ha unod a posztom, akárhányszor olvasod az "előző kettő" kifejezést, húzz le feles pálinkát, vagy ha nem vagy 18, akkor egy pohár tömény Piroska szörpöt, csakhogy legalább a tömény cukor marja szét a nyálkahártyád.]

Sziasztok!

Nem igazán láttam nagy összefoglalást magyarul, ami összefoglalná a szezont. Pedig van bőven miről beszélni, mert a nagy dominancia ellenére sok izgalmat láthattunk. Tény, hogy az első nyolc verseny nem volt a legizgalmasabb, sőt, az év három legrosszabb versenye az első nyolc verseny között van. De utána már bepörgött rendesen. Na de nézzük az értékelőt!

Valahogy az előző két év nem igazán remekelt. 2017-ben gyakorlatilag egy igazán kiemelkedő futam volt, a többi meg jó vagy átlagosak, 2018-ban meg vagy tele volt akcióval, vagy elaludtunk annyira hogy szívünket is megműthették volna. Viszont 2019-ben sokkal több fej-fej melletti harcokkal voltak dúsítva.

Jelmagyarázat futamértékelésnél:
Sötétzöld = Kiváló
Zöld = Jó
Kék = Átlagosnál jobb, de nem annyira jó
Szürke = Átlagos
Sötétszürke = Átlagosnál gyengébb, de még nézhető
Narancs = Rossz
Piros = Borzalmas, inkább nézek High School Musicalt
Fehér = Nem lehet kategorizálni - se nem jó, se nem rossz, se nem átlagos, RITKA

49776921_401.jpg

Futam értékelések

  1. Német Nagydíj - Remélem nem kell sok szót ejtenem. Az esős versenyen sok akciót láthattunk és drámai kieséseket. Néha az időjárás is néha felszáradófélben volt, valamikor meg megint eleredt. Vettel 2018-as balszerencséjét visszaadta a sors és a másodikra érkezett. Williams megszerezte az egyetlen pontját a gyengélkedő Kubicával. Egy jó ideig biztos emlékszünk majd még rá.

  2. Osztrák Nagydíj - Rengeteg csata, taktikai harc és végre láthattuk Leclerc és Verstappen első komolyabb párharcát. Bottas túlmelegedési problémái, Hamilton fekvőrendőrös esetei és Vettel gyenge taktikája szép kis kavarodást okozott. A középmezőnyben Norris és Sainz brillírozott.

  3. Brazil Nagydíj - Az első negyven kör unalmas volt. Egy kis Ricciardo-Magnussen ütközés után csak némi Verstappen-Hamilton párharcot láthattunk. Az izgalmak ott kezdődtek, amikor Bottas stratégiát váltott és Leclerc mögött beszorult, utána meg lerobbant. Utána elkezdődött a dráma. Az új SC szabályok jól működtek és emiatt láthattunk sok pozíció cserét. A két Ferrari összeütközött, ami egészen látszódott hogy ez be fog következni. Hamilton kiütötte Albont az első dobogójától egy szokatlan helyen és a sérült autóval Gaslytól is kikapott. Egy dögunalmas versenyből egy káosz alakult ki.

  4. Bahreini Nagydíj - Leclerc első győzelmét a technika megbonyolította és csak a dobogót tudta megőrizni a VSC miatt. Bahrein 2012 óta szinte mindig jó futamokat garantált és ez is alátámasztja. Vettel-Hamilton viadala is szép volt, csak kár hogy a német megpördült, majd a légterelője hazamenekült.

  5. Olasz Nagydíj - Lehet hogy csalt a Ferrari, de Leclerc szépen védekezett a Mercedesekkel szemben. Vettelnek nem annyira sikerült és Strollal szép balerina mozdulatokat hajtottak végre. Albon és Verstappen szép felzárkózást mutattak Perezzel karöltve. A két Renault meg szép eredményeket hoztak annak ellenére, hogy nem az ő szezonjuk volt.

  6. Brit Nagydíj - Nem volt sok előzés, inkább csaták voltak jelen, Leclerc-Verstappen kakaskodása folytatódott hosszú ideig ami szépen feljavította a futam értékelését. Hamilton előzése Bottas ellen is bravúros volt. Gasly egyetlen jó Red Bullos futamát teljesítette. A vége leülepedett az SC után, ami Giovinazzi miatt következett be. Akarom mondani jó lett volna, ha nem a Ricciardo-Sainz csatát mutatták volna, ami nem volt érdekes, pedig mögöttük voltak szép kavalkádok. Például, miért esett hátra Norris?

  7. Szingapúri Nagydíj - Az év legmegosztóbb futama lett. Valakinek ez még rosszabb volt mint a Francia Nagydíj, vagy nagyon izgult a végéig. Ferrari furcsa stratégiát választott. Leclercet és Vettelt lelassította, hogy mögöttük később jöjjenek ki a boxba. Ám ez helycserével végződött és Vettel nyert. Három SC fázis is volt, a végénél meg négyen - Grosjean, Sainz, Stroll, Ricciardo - voltak egymás mellett fél körön át. Szingapúrhoz másképp kell állni, mert ugyanazt a a távot lassabban teljesítik mint mondjuk egy monzai futamhoz képest.

  8. Magyar Nagydíj - Az újraaszfaltozás óta az első jobb Magyar Nagydíj sikerült. Bottas az első körös eset miatt ki kellett jönnie a boxba és külön versenyt futott, szépen felzárkózott. A Hamilton-Verstappen meg érdekes volt nézni, bár a végéig kitarthattak volna. Ricciardo és Magnussen elfoglalták magukat a pontszerzőkön kívül.

  9. Orosz Nagydíj - 2015 óta először volt egy egész pofás verseny. A Ferrari dráma folytatódott, végül mindketten pórul jártak. Albon a boxból rajtolva az ötödik helyre érkezett. A Williamsek furcsán estek ki, Kubica alkatrész spórolás miatt kellett kiállnia, Russell balesete meg ritka furcsára sikeredett egy szokatlan részen.

  10. Monacoi Nagydíj - Hamilton bezsebelt egy 60 körös közepes szettel a győzelmet, ami miatt a végén Verstappen megszorongatta, de ütköztek, így a holland leszakadt róla. Leclerc mutatott szép előzéseket, de türelmetlen volt és kiállt. A lehetetlen előzések miatt minden a taktika döntött el, de emiatt sok autó igen közel voltak egymáshoz. Williams első kevésbé borzalmas hétvégéjét teljesítette, mint addig az Alfa meg nem találta meg magát.

  11. Amerikai Nagydíj - Egy picivel jobban tetszett mint a tavalyi. Nyilván, Kimi nyert és annak örültem neki, de nem volt szerintem az olyan izgalmas, mivel nagy változások nem történtek. Itt legalább annyit változott, hogy Bottas elcsípte Hamiltont és Verstappen is kishíján. A Ferrari szenvedése meglepő volt a jó időmérőjük után. Szórakoztatott, de nem az év versenye.

  12. Mexikói Nagydíj - Ez a mexikói futam nem lett olyan jó mint az előző kettő évben, de történtek érdekes dolgok. Jó csata a Mercedes és a Ferrari közt történt, csak kár hogy állóháborúvá alakult, némi Perez és Ricciardo akció is zajlott, de nem volt egy körömrágós futam. McLarennek borzalmas balszerencséjük volt.

  13. Kanadai Nagydíj - Átlagos futam egy felháborító véggel. Vettelt nem volt érdemes megbüntetni. Lehet hogy más pályán azt mondanám hogy szabálytalan lenne, de itt más megoldás nem volt. Hamilton meg négyszer változtatott véleményt az esetről pár nap alatt, de ez mellékes. Norris futóműve kissé kiakadt, de más nem nagyon történt.

  14. Belga Nagydíj - A kaotikus kezdés után történtek akciók, de kicsit túl erős volt a DRS, így gyakorlatilag ki lett herélve a futam. Btw, az FIA vagy overlord DRS zónákat alakít ki, vagy olyan haszontalanul rakja le őket, hogy egy félbehajtott káposzta lepke is nagyobb előnyt nyújtott volna nekik. Ferrari kivételesen jól taktikázott és Leclerc megnyerte az első nagydíját. Albon és Kvjat szép felzárkózást mutattak.

  15. Európai Nagydíj - Nem lett olyan izgalmas mint az előző kettő évben, de Leclerc és Gasly felzárkózását szép volt látni. Ricciardo és Kvjat egy különös esetet mutattak nekünk, avagy a "Hogyan ne előzd meg a másikat" elveszett piszkozatát. Nem volt nagy durranás, de viszonylag még szórakoztatott.

  16. Ausztráliai Nagydíj - Jobban tetszett mint az előző kettő melbourne-i futam, de igazi nagy történések nem történtek. Ricciardo első szárnya leszakadt az elején. Norris szépen védekezett a többiekkel szemben.

  17. Japán Nagydíj - A Leclerc-Verstappen ütközés után nem sok minden történt. Számomae ez a futam kissé súlytalan volt. A végén kissé bepörögtek az események, amit a Perez-Gasly ütközés vetett véget, de egy elektronikai hiba miatt az utolsó kört nem számolták bele, így a mexikói szerzett pontot. A két Renaultot kizárták a fékek miatt. Vettel a pole-t nem tudta győzelemre váltani. Láttam már jobb japán versenyt, a 2018-asat például szerettem.

  18. Abu-Dhabi Nagydíj - Bottas a végéről indulva szép versenyt mutatott annak ellenére, hogy itt nehéz előzni és egy ideig DRS se volt. A közepe leülepedett és a végén történt némi tűzijáték, de felejthető.

  19. Spanyol Nagydíj - Egy minimális Ferrari csata, Stroll kiütötte Norrist és Grosjean áttervezte az első kanyart. Altató futam.

  20. Francia Nagydíj - Nem volt szerintem az évtized legrosszabb futama, de tény hogy izgalmas se volt. Perez értelmetlen büntetése után csak a Williamsek között volt csata, illetve a Torro-Rosso és a Haas között. Norris a meghibásodó autója miatt hozott egy érdekes utolsó kört, de felejthető.

  21. Kínai Nagydíj - A Forma 1 1000. futamán ilyen pocsék futammal kínozni ünnepelni igencsak lehangoló. Már akkor rosszul kezdődött, mikor a rajtrácsot láthattuk. Mercedes-Ferrari-Red Bull-Renault-Haas sor.  Egy Ferrari helycserén és egy rajtbaleseten kívül nem történt semmi. Albon első pontjait szerezte meg a boxból rajtolva.

A bejegyzés trackback címe:

https://crf1nge.blog.hu/api/trackback/id/tr5215811542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

CrF1nge

A Forma 1 önjelölt szakértőjének az oldala véleménnyel, érdekes posztokkal.

Friss topikok

  • Retroka Sensei: @Ferenc Éri: Bárcsak lett volna :/ Mondjuk mostanában eléggé összekapkodom a cikkeket, mivel mind... (2021.11.14. 16:25) Perez, Verstappen amigoja

Utolsó kommentek

  • Retroka Sensei: @Ferenc Éri: Bárcsak lett volna :/ Mondjuk mostanában eléggé összekapkodom a cikkeket, mivel mind... (2021.11.14. 16:25) Perez, Verstappen amigoja
  • Ferenc Éri: Ehhez a cikkhez egy felessel (vagy kettővel) több kellet volna, akkor lett volna átlagos:) (2021.11.08. 13:34) Perez, Verstappen amigoja
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása