CrF1nge

"If you live with apes man, it's hard to be clean" - Marilyn Manson

Hét ok, ami miatt Interelagos a kedvenc versenypályám

Egy picivel eltérve a többi posztról, most annyira nem esik szó a hétvégéről, pedig lenne miről mesélni, kezdve a szokatlanul erős Mercedestől, a DRS problémán át a viszonylag jó sprintversenyig sok mindenről írhatnék, de azokról később írok röviden, ugyanis ezt a pályát éltetném, mivel nekem ez a kedvencem. Ha valaki mondja hogy Forma 1 és versenypálya, akkor három pálya jut eszembe. Spa, ami talán a leginkább legközkedveltebb pálya a Földön, Monza, ami szintén népszerű és a Tifosik itt vannak leginkább jelen(mivel Olaszországban vannak), és Interlagos, ahol sok minden történt és még van hat másik okom, amiről tudnék mit beszélni. És mik azok? Akkor lássunk neki!

ndmwjq83rng-0nx78fcjkw.png

  • Karakterisztikus vonalvezetés

    1990-re felújították a pályát és a 7.8 kilométerről lecsonkították 4.3-ra, pedig pár egyenest szedtek ki és néhány kanyart. Ennek az az oka, hogy mivel eléggé önmagába forduló volt a vonalvezetése, így könnyen ki lehetett venni egy-egy kilométert. És miért volt magába forduló? Itt egy kép a régi és az új közötti módosításról, és lévén hogy brazilok csinálták, pont úgy mint a Tilkedrome-ok, könnyen felismerhetőek hogy az adott pálya brazil vagy sem. Jellemző rájuk a girbegurba stílus, a gyors és közép-gyors váltakozása és ritkán használnak lassú kanyarokat. Például ilyen Campo Grande, Goiana, Curitiba, Jacarepaguá, Velocity, Brasilia és természetesen Interlagos. És egyéb észrevételem, hogy az első négy felépítése eléggé hasonlítanak egymásra, és Brasilia is hajaz a régebbi Interlagosi vonalvezetésére.

  • A rengeteg esemény

    Az időjárási viszonyok miatt csak szezonkezdetkor és szezonvégén szerepelhet a naptárban, ami egy bajnokságban kulcsszerepet tölthet be, így sok mindenről lehet írni mi volt az elmúlt húsz évben. Összevetve Silverstone-al, ott is voltak emlékezetes pillanatok, például a gumi botrányok, pár eső káosz vagy pár emlékezetes csata, amíg Interlagosban sokszor váltak kaotikussá a versenyek, például az utolsó kör utolsó kanyarjában dőlt el egy vb cím sorsa, vagy mikor Hülkenbberg és Montoya itt vesztette első futamgyőzelmének a lehetőségét, vagy mikor Gasly Hamiltonnal tartott gyorsulási versenyt, de a 2009-es rajtkáosz sem volt piskóta, ami autótöréstől, megforgástól és felgyulladástól kezdve minden is megtörtént egy kanyar alatt.

  • A folyton göröngyös aszfalt

    Míg COTÁban a karbantartás hiánya miatt huplis az aszfalt, míg Interlagos földrajzi helyzete miatt válik ennyire buckássá, így sokszor kellett újraaszfaltozni és emiatt mindig kihívás ezen versenyezni.

  • Az utolsó szektor

    Egyetlen kanyarból áll - technikailag négy - egy emelkedőből kell kigyorsítani és görbe egyenesre, és jó szélárnyékokat lehet rajta fogni, így sokszor hoz szép csatákat. Nem mellesleg talán Interlagosnak van a legesztétikusabb célegyenese. Most nézzetek rá!
    ewwg.jpg
  • Jól öregedett

    Habár két éve a Ground Effectnél azt mondták hogy a Forma 1 kinőtte ezt a pályát és ez egy nagyobb gokart pálya. Nos igen, de mégsem igaz teljesen. Abból a szempontból egyetértek, hogy van pár olyan kanyarja, ami mai szemmel nem segít a versenyzésben, ilyen a négyes kanyar és a tizenkettes is sokszor hátráltatja a pilótákat csata közben, és az ötös-hatos között lévő egyenes olyan szűk mintha csak Monacoban lennének, de a hosszú célegyenestől a hatosig simán el lehet bíbelődni a másikkal és a pályának van pár olyan kanyarja, ahol a másikat meg lehet lepni, ilyen a nyolcas vagy a tízes. Összehasonlítva például Imolával vagy Melbourne-el, a jelenlegi aerokkal azért tudnak még csatázni, míg az említett két pályánál normál száraz körülmények között nem igazán.

  • Ritmusos és változatos

    Na ez az ami a COTÁból hiányzik. Ahogy vezet vagy nézi az ember, ráérez a pályára, mivel van egy saját, egyéni stílusa, így ad egy flow élményt és emellett úgy tud szépen váltakozni a gyors és lassú kanyarok közti, hogy nem ad egy afféle turmix élményt. Például az első kanyar viszonylag lassú, míg a második meg középgyorsnak minősül, a hármas viszont padlógázas, ami rávezet egy egyenesre.

  • Különleges boxutca

    A legtöbb boxbejárat és kijárat elég egyszerűen vannak megoldva a naptárban lévők között, míg itt gyakorlatilag egy külön joker kört kapunk, és ehhez hasonló élményt Abu Dhabiban, Zandvoortban és talán még Spa ad, de egyik sem foglalja e a pálya negyedét. Sőt, ha a kijáratnál szélesítenének, még akár ott is lehetne verseny ritkán, de ez egy álom marad.

Verstappen a másodikról, Hamilton a büntetések miatt a tizedikről rajtol. Nincs a héten annyi büntetés mint az elmúlt versenyeken, még aki büntetést kapott az Kimi, ő a boxból rajtol, mert a sprinttel Giovinazzival ütközött és megsérült az autója. Ami mellett még érdekes lehet a hétvége, az hogy ez az utolsó helyszín amit igazán ismernek, mert ezután jön Katar, ahol inkább MotoGP versenyek voltak, utána Jeddah, ami végképp ismeretlen és csak az utolsó pillanatokban lesz kész, és Abu Dhabi, amit alaposan átszabnak.

Mi várható a versenyen? Vélhetőleg egy jó futam, és ha Bottas elég tökös lesz, csatázhat Verstappennel, míg Hamilton próbál dobogóra kerülni. Sainz jól rajtolt és maga mögött tartotta Perezt, így a harmadikról rajtolhat. Vettel és Ocon is bent van a Top 10-ben, ő is okozhat meglepetést. Ricciardo elrontotta a rajtot, de a McLaren magas végsebessége miatt előre kerülhet pár pozíciót. Giovinazzi a tizenharmadikra került, ami az idei Alfától nem kis teljesítmény. Az idei sprintek közül ez volt a legérdekesebb verseny, mivel a megszokottnál több akció volt és a gumik több szerepet kaptak.

A bejegyzés trackback címe:

https://crf1nge.blog.hu/api/trackback/id/tr1116755230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

CrF1nge

A Forma 1 önjelölt szakértőjének az oldala véleménnyel, érdekes posztokkal.

Friss topikok

  • Retroka Sensei: @Ferenc Éri: Bárcsak lett volna :/ Mondjuk mostanában eléggé összekapkodom a cikkeket, mivel mind... (2021.11.14. 16:25) Perez, Verstappen amigoja

Utolsó kommentek

  • Retroka Sensei: @Ferenc Éri: Bárcsak lett volna :/ Mondjuk mostanában eléggé összekapkodom a cikkeket, mivel mind... (2021.11.14. 16:25) Perez, Verstappen amigoja
  • Ferenc Éri: Ehhez a cikkhez egy felessel (vagy kettővel) több kellet volna, akkor lett volna átlagos:) (2021.11.08. 13:34) Perez, Verstappen amigoja
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása