CrF1nge

"If you live with apes man, it's hard to be clean" - Marilyn Manson

COTA, az autózúzda

A mezőny visszatért Austinban, jönnek a cowboyok, a texasi filmek utalásai és egyéb "easter eggek", amik az államra jellemzők, ami azért vicces, mert nem rég jelentették be, hogy Szaud-Arábiaában dresscode van vallási okok miatt, szóval egy hónap múlva nem nagyon lesznek ilyen lenge göncök. 2012-ben lett kész a pálya, és habár tőlem nagyon messze áll a pálya stílusa, mivel túl változékony és random, (emellett klisés, lopott ötletű és jellegtelen) de többnyire jó futamokat hozott, viszont jött mellette egy másikféle probléma, amit úgy hívnak hogy minőség.

Nem hiába aszfaltozzák újra a pályák aszfaltját, mivel lehet hogy a még fel nem újított, érdes aszfalt több tapadást biztosít, de a környezeti hatások miatt romlik a minősége, így elkezd göröngyölődni, vagy ritkán, de egyéb környezeti hatások miatt akár repedések is lehetnek a pályán, és lehet még sorolni. Habár régen láttunk ennyire kihívással teli pályát, de már 2018-ban már eléggé súlyos állapotban volt a pálya, 2019-ben még inkább hepe-hupás lett, és habár az elmúlt hónapok miatt egy-két helyen lemarattak pár kanyart, de így sincs karbantartva a pálya, és a marásnak köszönhetően a pálya tapadása is változó. Magyarul veszélyes, nem egy szártörést vagy egy értelmetlennek tűnő megpörgést láthattunk a hétvége alatt, ami más pályán valószínűleg nem történt volna meg, és ez főleg az S-kanyarokra jellemző leginkább.

fcuenxbwqakqgii_cec5a7870ed110198cefa527308d9a45.jpeg

Ahhoz képest hogy milyen ígéretesnek indult az időmérő, nem éppen lett nagy durranás, a vége lett izgalmas, hogy Perez jó kört rakott össze, Bottast öt hellyel hátraküldték az új motor alkatrésze miatt, illetve három másik pilóta is kapott ezért büntetést - Vettel, Alonso, Russell -, csak ők teljes erőforrást szedték ki, Tsunoda bejutott a Q3-ba és tulajdonképpen ennyi volt az időmérő. Meg volt egy enyhe szemerkélő eső a végén amit nem jósoltak, szóval meglepetés volt, de annyira nagy durranás nem lett mint amire lehetett számítani.

COTA többnyire jó futamokat hoz, szóval izgalmi faktor nem lesz annyira kérdéses, főleg hogy a két rivális az első sorból rajtolnak, de azért bekészítettem magam pár kajával meg energiaitallal, hátha olyan unalmas lesz mint a Monacoi vagy a Holland Nagydíj, de eddig mindegy egyes alkalommal meg tudta a nézőket lepni. 2012-ben a friss aszfalt és a túl kemény keverékek egy zavaros stratégiai harcok alakultak ki

[A korábbi futamok értékeléseit később rakom ki!]

 

A bejegyzés trackback címe:

https://crf1nge.blog.hu/api/trackback/id/tr3716734238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

CrF1nge

A Forma 1 önjelölt szakértőjének az oldala véleménnyel, érdekes posztokkal.

Friss topikok

  • Retroka Sensei: @Ferenc Éri: Bárcsak lett volna :/ Mondjuk mostanában eléggé összekapkodom a cikkeket, mivel mind... (2021.11.14. 16:25) Perez, Verstappen amigoja

Utolsó kommentek

  • Retroka Sensei: @Ferenc Éri: Bárcsak lett volna :/ Mondjuk mostanában eléggé összekapkodom a cikkeket, mivel mind... (2021.11.14. 16:25) Perez, Verstappen amigoja
  • Ferenc Éri: Ehhez a cikkhez egy felessel (vagy kettővel) több kellet volna, akkor lett volna átlagos:) (2021.11.08. 13:34) Perez, Verstappen amigoja
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása