Függetlenül attól hogy, hogy a Red Bull nem az első sorra pályázott a már-már orbitálosan hosszú egyenes miatt, ami az első kanyarhoz vezet, meglepődtem azon, hogy a Mercedes ezen a pályán valamit tudott mutatni, pedig ez a helyszín nekik olyan, mint ausztria, magyarul kevésbé dominánsabbak. 2015-ben és 2016-ban még nagyjából tartották magukat, de 17-ben és főleg 18-ban kaptak ki nagyon csúnyán, 2019-ben is csak azért nyert Hamilton, mert a Ferrari blamázott és Verstappennek volt egy rossz rajtja. Viszont idén a két csapat között nagyon szoros volt a közdelem a poleért, és habár mindenki vétett hibákat Bottas kivételével, ennek ellenére még mindig tizedekről volt szó mintsem fél másodpercekről.
Mivel az első kanyarhoz vezető egyenes igencsak hosszú, úgy mint az orosz futamon, bármi megváltozhat, csak sokkal szűkebb ez a pálya, így minden évben balesettel kezdődött a verseny. Oh yes, honey, that will be interesting. Habár az idei toxikussági szintet nézve lehet nem ajánlott ilyent remélni, mert mikor meglátok valamilyen ilyesmi kommentet, akkor tagadom hogy rajongója vagyok e sportnak.
Öljetek meg...
Az Alpine-ok rémesen szerepeltek, egyre inkább egy 2019-es Haasos érzésem van. Nem rossz, de valahogy ahogy haladunk a szezonnal, gyakorlatilag akkor esik mint a telefon az asztalon amit Jutka borított fel, főleg ha tapadásról van szó. Az Aston is egyre inkább szenved mintsem fejlődne, Stroll motorcseréi után még össze is törte magát. A mezőny negyede valamilyen büntetést kapott, ami így plusz ízt ad az idei az amúgy is váratlanul izgalmasan alakuló bajnokságnak.
Na de miért ez a címe eme cikknek? Fontos szerepet játszhat a bajnokságban Perez, ugyanis hiába haza pályán van meg jól szerepel egész hétvégén, pontokat vehet el a Mercedestől, így Verstappen jobban elnyúlhat Hamiltontól, így ha Verstappen rosszul rajtolna, akkor is tudna segíteni csapattársának. Bottas is tudna ilyent csinálni, de az idei Merci elég zavarosan működik, így nem biztos hogy tudna segíteni.
A McLarenek sem remekeltek, viszont az Alpha Taurik és Alfa Romeok meg meglepően működtek a hétvége alatt, főleg előbbi.
És izgalmas lesz a verseny? Bárit kinézek, jót remélek, de mivel igazán jó futamot az elmúlt öt verseny alatt csak kettőt hozott a pálya, így lehetnek fentartásaim, de nem zárom ki egy emlékezetes verseny lehetőségét is. Na de ha korábbi versenyekről van szó, szedjük össze a legutóbbi öt mexikói nagydíjat!
Borzalmas | Rossz | Átlag alatti | Átlagos | Átlag feletti | Jó | Kiváló |
- | - | - |
2015 - Ferrari balszerencse, Raikkönen-Bottas csata |
- |
2017 - Bajnoki riválisok ütközete, rengeteg technikai hiba, Alonso-Hamilton csata |
2018 - Hólyagosodó gumik, szenvedő Mercedes, Vandoorne pontot szerez, Ricciardo leállt |
- | - | - |
2016 - Botrányos első kanyaros esetek, kaotikus rajt, büntetés halmaz |
- | - | - |
- | - | - |
2019 - Ferrari blama, Verstappen balszerencse, szenvedő McLaren |
- | - | - |
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ferenc Éri 2021.11.08. 13:34:30
Retroka Sensei 2021.11.14. 16:25:15
Mondjuk mostanában eléggé összekapkodom a cikkeket, mivel mindig a legutolsó pillanatokra készítem el. De például mire gondolsz? Ha van valami észrevételed, akkor próbálok korrigálni legközelebb.